Nieuwsbrief Januari 2009

JESSENHOFKE_NIEUWSBRIEF_NL_0109

De Michelinsterren van de horeca: duimpjes

2 horecazaken kregen tot nu toe de de hoogste onderscheiding, namelijk 3 duimpjes, van de Limburgse Vereniging voor Profesionele Horeca (www.lvph.be). Het zijn De Toerist in Wechelterzande & Patio uit Genk. Niet toevallig dat in beide zaken voor kwaliteit gekozen wordt en ons bier geschonken wordt?

Cijfers 2008

Er zijn in 2008 bijna 200 verkooppunten bij gekomen in 5 extra landen. De basis is dus gelegd voor een verdere groei in het buitenland. Het volume verkocht bier is gestegen met 54%. Tegen de markttrend in hebben we besloten voorlopig geen prijsverhogingen door te voeren. Door zo ecologisch & economisch als mogelijk te werken proberen we de kosten onder controle te houden en de investeringen te plannen in functie van de gerealiseerde omzet.

Jessenhofke@Vlaams parlement

Ter gelegenheid van de week van de smaak was er een proeverij van Belgische bieren in het Vlaams parlement. Ook Jessenhofke werd gepresenteerd als voorbeeld van biologisch bier met Belgische hop.

Elektrische stapelaar

In 2008 werd verder geïnvesteerd in betere laad- & loscondities. Het bier kan nu pallet per pallet via een elektrische stapelaar in en uit de aanhangwagen geladen worden.